Kattintson és Rendelkezzen!

Teljes körű ügyfélazonosítás projekt

A Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatás rendszerre épülő új e-közigazgatás célja, hogy

  • hozzájáruljon a közigazgatási és hatósági (belső) folyamatok egyszerűsítéséhez és átláthatóvá tételéhez, valamint
  • széles körben biztosítsa a közigazgatással kapcsolatba kerülő állampolgárok számára a hatékony és korszerű, egyszerűen igénybe vehető, ügyfélbarát elektronikus úton nyújtott szolgáltatások igénybevételét.

A Teljes körű ügyfélazonosítás projekt keretében a személyek közhiteles nyilvántartásai, valamint az e-ügyintézéshez szükséges szolgáltatások köre egészült ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, az elektronikus kapcsolattartás, illetve az ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják.

A projekt stratégiai célkitűzései a következők voltak:

  • elektronikus ügyintézés fejlesztése, számának és arányának növelése;
  • az állami működés hatékonyságának, a közszolgáltatások színvonalának emelése;
  • elektronikus személyazonosító technológiák bővítése;
  • hitelesítési szolgáltatások fejlesztése és ösztönzése.

A projekt keretében a következő, elektronikus ügyintézési vagy azokat támogató szolgáltatások kerültek kialakításra:

  • Rendelkezési Nyilvántartás
  • Részleges Kódú Telefonos Azonosítás  
  • Rendszeres/Időszaki Értesítés
  • Az elektronikus ügyintézést igénybe vevő, külföldön élő természetes személyek személyi nyilvántartása
  • Összerendelési Nyilvántartás
  • Összerendelési Nyilvántartás szolgáltatás
  • Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés
  • Központi Azonosítási Ügynök
  • Kormányzati Hitelesítés-szolgáltatás