|
|
|
|
A Hivatalban működő Ügyfélszolgálatok
E-közszolgáltatások Ügyfélközpontja
06 (1) 273-4800 |
Erkölcsi bizonyítvány kiadás
1818 (a magyar nyelvű menü 3-as gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622 |
Közúti közlekedési nyilvántartás
06 (1) 219-4611 |
Központi Okmányiroda
1818 (a magyar nyelvű menü 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622 |
Személyiadat- és lakcímnyilvántartás
1818 (magyar nyelvű menü 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622 |
|
|
|
|
|





|
|
|
|
|
Nyomtatás
Tájékoztató
az Ügyfélközpont működéséről és a
szolgáltatások igénybevételéről
6. Szolgáltatásaink
- Ügyfélkapu
regisztráció →
Az Ügyfélkapu az az eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg
azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba a központi rendszer útján
az elektronikus közigazgatási ügyintézést, illetve elektronikus közigazgatási
szolgáltatást nyújtó szervekkel. A személyes ügyfélkapu használatához
regisztrációra van szükség, amelyet az ügyfél személyesen bármely okmányirodában, valamint az Ügyfélközpontban is
megtehet.
Az
Ügyfélközpont munkatársa rögzíti az ügyfél/felhasználó adatai kezeléséhez
történő hozzájárulását követően regisztrációhoz szükséges adatait. Ezek után az
ügyfél/felhasználó által megadott elektronikus levélcímére érkező egyszer
használható ún. első bejelentkezési kód segítségével aktiválhatja
ügyfélkapuját.
További
információk megtalálhatók a www.ugyfelkozpont.hu,
valamint a www.nyilvantarto.hu címen elérhető honlapokon, továbbá az Ügyfélközpont látogatói számára
hozzáférhető tájékoztató szórólapjain.
- Információ-szolgáltatás,
felvilágosítás a közigazgatás kérdéskörében → Az ügyfelek/felhasználók
közigazgatási vonatkozású kérdéseire az Ügyfélközpont hiteles, pontos és
naprakész tájékoztatást ad.
- Ügyfélközpont-prospektusok
biztosítása, prospektus ellátás → Az Ügyfélközpont szolgáltatásai, elérhetőségei,
valamint az okmányirodai ügyekkel kapcsolatos időpont foglalási lehetőségekről
valamint ügyintézés kezdeményezésekről tájékoztatók írott formában az
ügyfelek/felhasználók rendelkezésére állnak.
- Internet
hozzáférés és számítógép használat → Az ügyfelek/felhasználók
a Kormányzati Portált (www.magyarorszag.hu)
valamint az egyéb közigazgatási honlapokat korlátlanul látogathatják.
- Fénymásolás → Az
Ügyfélközpont ügyfelei/felhasználói számára lehetőség szerint biztosítjuk az
ügyintézéshez szükséges dokumentációk sokszorosítását.
- Nyomtatványok
biztosítása →
Az Ügyfélközpont lehetőség szerint biztosítja ügyfelei/felhasználói részére az
ügyintézéshez szükséges formanyomtatványokat.
- Saját honlapon
keresztüli tájékoztató → A Hivatal saját honlapján, a www.nyilvantarto.hu címen, illetve annak Ügyfélközpont weboldalán az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos, a hatályos jogszabályok szerint aktuális tájékoztatót tesz közzé.
- Közigazgatási
honlapok használatához segítségnyújtás → Az
Ügyfélközpont munkatársai készséggel segítenek eligazodni a közigazgatási
honlapok igénybevétele során.
- Általános
IT-mentorálás, ügysegédlet → Az
általános IT-mentorálás célja, hogy személyre szólóan, élethelyzettől függően
segítse megtenni az első lépéseket az információs társadalomban azoknak, akik a
számítógép és Internet használatával kapcsolatban segítségre szorulnak. Az
IT-mentorok a közösségi hozzáférési helyeken személyesen segítenek az Internet
és a hálózati szolgáltatások megismerésében, elsajátításában. Az Ügyfélközpont
az IT-mentorok képzésének helye is egyben.
- Call Center,
kérdés-válasz → A Call Center -
telefonos tájékoztató szolgáltatás célja, hogy az Ügyfélközpont telefonon is
elérhető legyen, melyen keresztül az ügyfelek/felhasználók kérdéseket intézhetnek az Ügyfélközpont
munkatársaihoz.
- Fórum adott
ügyfélkör részére → A
Hivatal honlapján (www.nyilvantarto.hu)
az ügyfeleknek/felhasználóknak lehetoségük van arra, hogy a Fórumba rovatba, szabályozott keretek között kérdéseket tegyenek fel., a közélet és közigazgatás kérdéskörével kapcsolatosan véleményt nyilváníthassanak ki, valamint hozzászólásokat tegyenek.
- E-ügyintézés → Az e-ügyintézés a közigazgatási ügyintézés
hagyományos formáját fokozatosan felváltó és megújító módszer, amely
segítségével az állampolgár, az üzleti élet szereplői és a kormányzat között a
kapcsolat közvetlenebb, egyszerűbb és költségkímélőbb módon alakítható ki. Az
e-ügyintézés célja, hogy minden meglévő és létrejövő ügyintézés, hálózati
közszolgáltatás koncentráltan elérhető legyen az állampolgárok és vállalkozások
részére. Az Ügyfélközpont támogatásával ügyfeleink/felhasználóink számára, hogy
okmányirodai ügyintézésének egyszerűsítése és idejének lerövidítése végett
időpontot foglalhasson, valamint ügyet indíthasson az ország valamely
okmányirodájába interneten keresztül.
- Ügyfél-elégedettség
mérése → Az Ügyfélközpont
munkatársai egyszerű és rövid formanyomtatvány segítségével
folyamatosan figyelemmel kísérik az ügyfelek elégedettségét. A felmérés
lehetőséget teremt az ügyfelek/felhasználók részére, hogy személyes adataik
nélkül, javaslataikkal hozzájáruljanak az Ügyfélközpont működésének
fejlesztéséhez és ezzel az e-ügyintézés korszerűsítéséhez. Az
ügyfeleknek/felhasználóknak lehetőségük van választani, hogy az ügyfelek
elégedettségének mérését szolgáló kérdésekre papír alapú formanyomtatvány vagy
az Ügyfélközpont honlapján található elektronikus formanyomtatvány kitöltésével
válaszolnak. Kérjük tisztelt ügyfeleinket/felhasználóinkat, hogy
véleményeikkel, javaslataikkal és észrevételeikkel segítsék az Ügyfélközpont
munkáját.
- Statisztika
készítése az Ügyfélközpont használóiról → Az
Ügyfélközpont munkatársai heti rendszerességgel személyes adatok nélküli
kimutatást készítenek az Ügyfélközpont forgalmáról, valamint az igénybevett
szolgáltatásokról.
- Elektronikus
levelezés → Az Ügyfélközpont
elektronikus címére az ügyfelek/felhasználók kérdéseikkel, észrevételeikkel
fordulhatnak azokra 3 munkanapon belül kapnak választ.
- On-line Jogtár → Háttérszolgáltatásként az Ügyfélközpont ill. a
Kormányzati Portálról elektronikus jogtárral áll az ügyfelek/felhasználók
rendelkezésére, elérhetővé téve ezzel a közigazgatás működésével kapcsolatos
jogszabályok ismeretét.
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
1062 Budapest, Andrássy út 55.
Ügyfélfogadási idő:
H.:-Cs.: 8.00-16.00
P.: 8.00- 13.30
 | e-ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatás |
06 (1) 273-4800
 | Személyiadat- és Lakcímnyilvántartással kapcsolatos tájékoztatás |
1818 (magyar nyelvű menü, 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
| |
|
|
|
|