|
|
|
|
A Hivatalban működő Ügyfélszolgálatok
E-közszolgáltatások Ügyfélközpontja
06 (1) 273-4800 |
Erkölcsi bizonyítvány kiadás
1818 (a magyar nyelvű menü 3-as gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622 |
Közúti közlekedési nyilvántartás
06 (1) 219-4611 |
Központi Okmányiroda
1818 (a magyar nyelvű menü 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622 |
Személyiadat- és lakcímnyilvántartás
1818 (magyar nyelvű menü 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622 |
|
|
|
|
|





|
|
|
|
|
Nyomtatás
Tájékoztató
az Ügyfélközpont működéséről és a
szolgáltatások igénybevételéről
5. Az
érintettek jogai és kötelezettségei
Az Ügyfélközpont alkalmazottainak
kötelezettségei
- adatvédelmi és
titoktartási kötelezettség → Az adatvédelmi és titoktartási kötelezettség valamennyi
köztisztviselőjére kiterjed.
Az államtitkok és a
szolgálati titkok, valamint az adatok védelméről külön jogszabályok, valamint a
hivatalvezető külön szabályzatban, illetőleg hivatalvezetői intézkedésben
rendelkezik.
- tájékoztatási kötelezettség → Az
ügyfélnek/felhasználónak joga van tájékoztatást kérni, információhoz jutni. A
köztisztviselő köteles az ügyfelet/felhasználót a szükséges tájékoztatással
ellátni, továbbá jogaira és kötelességeire figyelmeztetni. A közigazgatási
szerv az eljárás során gondoskodik arról, hogy az ügyfelet/felhasználót a
jogszabályok ismeretének hiánya miatt ne érje hátrány.
Az Ügyfélközpont
munkatársai kötelesek gondoskodni arról, hogy az Ügyfélközpont működéséről,
valamint a szolgáltatások igénybevételéről szóló tájékoztató valamennyi
ügyfél/felhasználó számára - igény esetén - hozzáférhető és megismerhető
legyen.
- munkavégzési
kötelezettség →
A tájékoztatási kötelezettség mellett a köztisztviselőt közszolgálati
jogviszonya alapján munkavégzési, valamint együttműködési
kötelezettség is
terheli.
Az Ügyfélközpont ügyfeleinek jogai
- tájékoztatás
kérése, információ igénylése → Az ügyfélnek/felhasználónak joga van tájékoztatást
kérni, információhoz jutni. A köztisztviselő köteles az ügyfelet/felhasználót a
szükséges tájékoztatással ellátni, továbbá jogaira és kötelességeire
figyelmeztetni. A kötelező tájékoztatáson túl az ügyfél/felhasználó további
információ kérésére jogosult.
- panasztétel joga → Amennyiben
a közigazgatási szerv/hatóság az ügyfél/felhasználó jogát vagy jogos érdekét
megsértette, az ügyfél/felhasználó panaszt tehet.
- segédletekhez,
informatikai eszközökhöz való hozzáférés joga →
Joga van az ügyfélnek/felhasználónak a biztosított informatikai eszközök
segítségével igénybe vehető szolgáltatások igénybe vételéhez, valamint az
ezekhez kapcsolódó segédletekhez és nyomtatványok.
Az Ügyfélközpont ügyfeleinek
kötelezettségei
- e Tájékoztatóban foglaltak megtartásának kötelezettsége → Az
ügyfél/felhasználó köteles megtartani a jelen Tájékoztatóban foglaltakat és együttműködni
az Ügyfélközpont köztisztviselőivel,
hogy munkájukat valamennyi ott tartózkodó felhasználó és ügyfél
érdekében zavartalanul végezhessék.
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
1062 Budapest, Andrássy út 55.
Ügyfélfogadási idő:
H.:-Cs.: 8.00-16.00
P.: 8.00- 13.30
 | e-ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatás |
06 (1) 273-4800
 | Személyiadat- és Lakcímnyilvántartással kapcsolatos tájékoztatás |
1818 (magyar nyelvű menü, 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
| |
|
|
|
|