Video jel tolmács szolgáltatás.

A KONTAKT Tolmácsszolgálat egy Európában is újszerűnek számító videó-tolmácsolási rendszer. Ezen rendszer segítségével az infokommunikációs akadálymentesítés úgy valósul meg, hogy a hallássérült ügyfél és a tolmács (jelnyelvi vagy írótolmács) videón, szöveges úton keresztül lép egymással kapcsolatba (nem tartózkodnak egy helyen), majd bevonásra kerül a harmadik, halló fél is (aki vagy együtt van a hallássérülttel vagy szintén egy harmadik helyen tartózkodik).

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEKKH) kiemelt céljai között szerepel az ügyfélkiszolgálás színvonalának emelése és az esélyegyenlőség minél szélesebb területen történő biztosítása. Erre tekintettel a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán (korábbi nevén Központi Okmányiroda) a siket és nagyothalló ügyfelek számára, az okmány ügyintézés során a kommunikációt segítő, úgynevezett videótolmács-szolgáltatás érhető el.

A KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán – a SINOSZ által biztosított eszközök (táblagépek) használatával - a siket és nagyothalló ügyfelek a KONTAKT jelnyelvi videótolmácsolás-szolgáltatást tudják igénybe venni, ezáltal önállóan, jelnyelvi tolmács kísérete nélkül tudják hivatalos ügyeiket elintézni.<>br>Fentiekre tekintettel a videótolmács-szolgáltatás az alábbi formában jelenik meg a Személyes Ügyfélszolgálaton:

A hallássérült ügyfél együtt van a halló személlyel (ügyintéző), akivel kommunikálni akar. A felhasználó felhívja a rendszeren keresztül a tolmácsot, aki videón keresztül van jelen. A hallássérült ügyfél látja a jelelő tolmácsot vagy olvashatja az általa írótolmácsolt szöveget. A halló ügyfél pedig hangszórón keresztül hallja a tolmácsot, amikor az a hallássérült ügyfelet tolmácsolja.
A kommunikációs folyamat ábrán bemutatva:

Minden hívás ügyfél-azonosítással, jogosultsági vizsgálattal és hívástípus-választással kezdődik, majd a kiválasztott hívástípusnak megfelelő szolgáltatás igénybevételének végeztével az ügyfélnek elégedettségi kérdőívet szükséges kitöltenie. A kérdőíves felmérés a KONTAKT Tolmácsszolgálat nyilvános próbaidőszaka alatt zajlik, az így kapott adatok a KONTAKT Tolmácsszolgálat fejlesztése érdekében kerülnek felhasználásra. A szolgáltatás nyelve a magyar nyelv és a magyar jelnyelv, valamint a magyar jelnyelv különböző változatai. A szolgáltatás az egész országra kiterjed, ezáltal a szolgáltatást nyújtó jelnyelvi tolmácsok személye nem választható.

A jelnyelvi tolmács közreműködését igénylő szolgáltatásokat a regisztrált felhasználók – a nyilvános tesztelési időszakban - 8 óra és 16 óra között érhetik el munkanapokon. A munkanapokon 0-8 és 16-24 között, munkaszüneti és ünnepnapokon 0-24 óra között a KONTAKT Tolmácsszolgáltatás ügyeleti szolgáltatást biztosít, amely időszak alatt a tesztfelhasználók kizárólag csak sürgősségi hívásokat kezdeményezhetnek.

Fontos, hogy regisztrált felhasználóként a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálata jelenik meg, ezáltal a siket és nagyothalló ügyfelek a szolgáltatást előzetes regisztráció nélkül vehetik igénybe az okmány ügyintézésük során.

Kérjük, hogy a Személyes Ügyfélszolgálaton történő megjelenést követően, az ügyfélszolgálaton megtalálható információs pultnál jelezzék a videótolmács-szolgáltatás igénybevételi szándékukat!
További információkat az alábbi weboldalon találhatnak:

www.skontakt.hu/portal