A jövőben még ritkábban fordulhat majd elő, hogy a járműnyilvántartás alapján elavult címre küldjék az értesítéseket, felszólításokat. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának fejlesztése a járműnyilvántartásból történeti adatokat lekérdező szereplők (Rendőrség, Bíróság, Parkolási társaságok, stb.) számára javítja az adatszolgáltatás minőségét. A fejlesztésnek köszönhetően várhatóan csökken a téves címre küldött megkeresések száma csakúgy, mint a járművekkel kapcsolatos eljárások költsége és átfutási ideje.
Az új szabályoknak megfelelően már Magyarországon is új típusú jogosítványokat adnak ki. Emelkednek a vezetői engedélyek bizonyos kategóriáinak korhatárai. A "C" kategória (tehergépkocsi) az eddigi 18 helyett 21 éves kortól vezethető. A "D" (autóbusz, könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény) és a korlátozás nélküli "A" (motorkerékpár) kategóriára 21 helyett 24 éves kortól szerezhető jogosítvány. Ha a járművezető legalább 2 éves, „A2” alkategóriájú jármű vezetésére jogosító engedéllyel rendelkezik, már 21 éves kortól kaphat "A" kategóriát.
Átfogó, egyszerű és biztonságos ügyfél-azonosítási rendszert alakít ki a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ). A „Teljes körű ügyfél-azonosítás projekt” keretében megvalósuló új azonosítási rendszer nem csak egyszerűsítést és ésszerűsítést, hanem a távoli ügyintézés lehetőségét is jelenti majd.
Egységes lesz az Európai Unión belül a vezetői engedélyek megjelenése. Az új szabályoknak megfelelően a 2013. január 19-ét követően benyújtott kérelmekre új típusú vezetői engedély kerül kiadásra.
Uniós forrásokból információs társadalom - ezt az alcímet kapta az Infotér konferencia, amit már 3. alkalommal rendezték meg kormányzati döntéshozók, az iparág, valamint civilek részvételével Balatonfüreden.
Feltöltésre kerültek a 2006-tól napjainkig gyártott a határátkelésnél ellenőrzésre kerülő úti okmányok CSCA tanúsítványai, valamint a visszavonási listák összessége. Ezt követően, az ICAO központ szakemberei írásban is megerősítették az adatállományok feltöltését, valamint örömüket fejezték ki, hogy Magyarország 18. tagországként (a 191 tagország közül) feltöltve ezen adatokat, az éles kapcsolódás utolsó ütemébe lépett. Az NPKD (National Public Key Directrory) kapcsolódása az ICAO PKD központi adattárához megvalósulhat a 2012-es év végéig, ezzel komoly előrelépést téve és betartva a nemzetközi repülésbiztonsági, és úti okmány ellenőrzési előírásokat.