A személyes megjelenés nélkül, interneten keresztül is intézhető ügyek köre egyre bővül a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) által megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően. Rövidebb idő alatt, on-line intézhető az erkölcsi bizonyítvány kérelmezése, valamint a személyazonosító igazolvány pótlása mellett az útlevél pótlása is.
Kevesebb adatrögzítéssel, gyorsabban és olcsóbban juthatnak az adatigénylők a gépjármű tulajdonosok / üzembentartók aktuális lakcímadataihoz. A jövőben nem fordulhat majd elő, hogy a járműnyilvántartás alapján elavult címre küldjék az értesítéseket, felszólításokat. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának új fejlesztése javítja a járműnyilvántartásból történő adatszolgáltatás minőségét.
Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a Központi Okmányirodában (Budapest XIII. Kerület, Visegrádi utca 110) 2013. augusztus 19-én (hétfőn) és augusztus 20-án (kedden) az ügyfélfogadás szünetel. (Kizárólag a 24 órás és a 3 napos eljárás során elkészült útlevelek átvételére van lehetőség)
Új, hiteles címregiszter rendszer épül. Hazánkban a közigazgatás jelenleg nem rendelkezik egységes, közhiteles az ország valamennyi címét lefedő cím-adatbázissal. Korábban a címek, a különböző címnyilvántartások változtatásai és a kapcsolódó folyamatok nem egységes módon készültek. Az új rendszer azonban az ország valamennyi címét lefedi majd.
Egységes elektronikus iratkezelési rendszert vezettek be a közigazgatásban, a nyolc minisztériumban, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalában és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. - nél - jelentette be a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkára.
A Közszolgálati Tisztviselők Napja alkalmából július elseje munkaszüneti nap a megyei és fővárosi kormányhivatalok által fenntartott okmányirodákban valamint a Központi Okmányirodában (XIII. Visegrádi u. 110-112.), így az ügyfélfogadás ezen a napon szünetel, csak a 24 órás, a 3 napos illetve a 7 napos eljárás során elkészült útlevelek átvételére van lehetőség.
"Az ügyintézési folyamatok leegyszerűsítése az alapja a közigazgatás reformjának."- hangsúlyozta Paulo Neves az Információs Társadalom Parlamentjének ülésén a Magyar Parlament Felsőházi termében.
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala is bekapcsolódott a Duna mentén kialakult árvízi helyzet körüli mentési munkálatokba. A Margitszigeten 2013. június 6-án és 7-én közel 100 munkatárs vesz részt az árvízi védekezésben. A közös segítségnyújtásban a Hivatal vezetői és dolgozói mindent megtesznek a bajba jutottak megmentéséért.
Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy az informatikai rendszer karbantartása miatt a Hivatalunk honlapja, a http://www.kekkh.gov.hu/ 2013. május 31-én. 20.00 és 22:00 óra között mintegy fél órás időtartamra nem lesz elérhető.