A Jogügyletek Biztonságát Erősítő Adatszolgáltatási Keretrendszer (JÜB) alkalmazás fejlesztésével kialakításra került a JÜB2 rendszer.
Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a Központi Okmányiroda (1133 Budapest XIII., Visegrádi u. 110) decemberi nyitva tartása az alábbiak szerint alakul.
A papír alapú világban megszokott, kézi aláírás most már helyettesíthető olyan digitális kézjeggyel, amely hasonló funkciót tölt be az elektronikus világban. A kormányzati hitelesítés szolgáltatás keretében az elektronikus aláíráshoz szükséges tanúsítványokat, azonosítási és titkosítási célú tanúsítványokat bocsát ki a NISZ Zrt. A minősített időbélyegzés szolgáltatás keretében pedig hiteles időpontot, időbélyeget rendel az elektronikus üzenethez.
"A Hivatal életében bekövetkezett szemléletváltás akkor hatásos, ha nem öncélú, hanem a társadalom érdekei felől igény mutatkozik rá." Mondta Vetési Iván a KEKKH elnöke a 3. Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Felhasználói Fórumán.
Gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé az új anyakönyvi rendszer, melyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) fejleszt. Utazni sem kell az anyakönyvért 2014. július elsejétől, az országban bármelyik anyakönyvezetőnél egyetlen gombnyomással elérhető lesz-hangzott el az idei Infotér konferencia 0. napján.
Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a Központi Okmányiroda nyitvatartási rendje a november 1-jei munkaszüneti naphoz kapcsolódóan módosul.
Tájékoztatjuk Tisztelt ügyfeleinket, hogy a Központi Okmányiroda (Budapest XIII. kerület, Visegrádi utca 110) október 23-án ZÁRVA tart.
A Központi Okmányirodában kizárólag a 24 órás és a 3 napos eljárás során elkészült útlevelek átvétele működik.
Személyes megjelenés nélkül, az interneten keresztül is intézhető ügyek köre egyre bővül. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) új fejlesztése alapján már elektronikus úton is igényelhető a második magánútlevél kiállítása.
A hatósági erkölcsi bizonyítványt október elsejétől új helyszínen, a Központi Okmányirodában lehet személyesen igényelni. A Vaskapu utcai ügyfélszolgálat átköltözik a Visegrádi utca 110. szám alatti épület földszintjén található ügyfélszolgálatra. Így a KEKKH valamennyi személyes ügyfélszolgálata egy helyszínen érhető el a jövőben. Az ügyfelek – a korábbiakhoz képest –jelentősen megnövelt ügyfélszolgálati idő mellett (Hétfőtől - Csütörtökig.: 8.00-16.30, Pénteken.:8.00-14.00.) igényelhetnek majd hatósági erkölcsi bizonyítványt.
A bizonyítvány iránti kérelem benyújtható még postai úton és elektronikus úton is a Webes Ügysegéd rendszerén keresztül. A Webes ügysegédet az Ügyfélkapu azonosítóval rendelkező ügyfelek vehetik igénybe a KEKKH honlapján (www.kekkh.gov.hu) keresztül.
A közigazgatás hatékonyságának növelése, az e-közigazgatási szolgáltatások minőségének javítása, az ügyfelek és a tisztviselők munkájának megkönnyítése, hatékonyabbá tétele fontos feladat a megújuló közigazgatásban. Ezen célok megvalósulását „A KEKKH informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” elnevezésű projekt támogatja. A fejlesztés keretében a hardver és szoftver beszerzések költséghatékonyan és fenntartható módon növelik a közigazgatási munka hatékonyságát.