Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Elnök 

KÖSZÖNTŐ
AZ OKMÁNYIRODAI RENDSZER 10. ÉVFORDULÓJÁRA 

Az okmányirodai rendszer egy évtizedes fennállása alkalmából tisztelettel köszönjük mindazok áldozatos munkáját, akik hozzájárultak a rendszer kialakításához, folyamatos fejlesztéséhez, és  jelenleg is biztosítják az ügyfelek elégedettségét kiváltó magas színvonalú okmányirodai ügyintézést országszerte.
Az átfogó közigazgatási reform és a "civil" közigazgatás kiépítésének egyik legjelentősebb állomása az okmányirodák létrehozása, az okmányirodai hálózat kialakítása volt, amelyre 10 évvel ezelőtt került sor. Az eltelt 10 esztendő alatt  az okmányirodák a közigazgatás legjelentősebb helyi nyilvántartási szerveivé váltak, és a mai napig az okmányirodai hálózat nyújtja az állampolgárok részére a legszélesebb körű közigazgatási szolgáltatásokat.
Az okmányirodai hálózat kiépítésétől kezdődően az okmányirodák számának dinamikus növekedése eredményeként napjainkban  280 okmányiroda és 21 kihelyezett iroda, valamint   a Központi Okmányiroda - differenciált körülmények között - biztosítja jogszabályban meghatározott szolgáltatásait az állampolgárok felé.
 Az okmányirodák történetének első fontos mérföldköve volt a személyazonosító igazolványok és a lakcímkártyák kiadása, a kapcsolódó nyilvántartás vezetése, és a személyazonosító igazolványokkal kapcsolatos egyéb feladatok átvétele Még 2000. év végén az okmányirodák feladatkörébe került a vállalkozói igazolványok kiadásával és nyilvántartásával kapcsolatos feladat. Ezt követte - igazán nagy horderejű változásként - a közlekedési igazgatási feladatok átvétele, majd az úti okmányok kiadásában való közreműködés.
E folyamatos fejlődés nemcsak a okmányirodai hálózat, infrastruktúra fejlesztését és bővítését jelentette, hanem az azt működtető köztisztviselők  oktatását, felkészítését a szerteágazó feladatrendszer hatékony ellátására. A köztisztviselői állomány e nagy kihívásnak eredményesen tudott megfelelni, s ma már az okmányirodai munkatársakat tekinthetjük az elektronikus ügyintézés letéteményeseinek, a folyamatosan változó ügyintézési technológia aktív és a megújulást támogató alkalmazóinak.
Az okmányirodákban megteremtődtek az alapjai egy más, az állampolgári érdekeket jobban szem előtt tartó, szolgáltató szemléletű és informatikai alapú állampolgári kapcsolatrendszernek.
Ezen biztos alapokon, az okmányirodák jövőjének tervezése-szervezése során figyelemmel kell lennünk a közigazgatás valamennyi területét érintő, átfogó folyamatokra, fejlesztésekre.

Az állam szolgáltató jellegének erősítése érdekében törekednünk kell arra, hogy minél több szolgáltatás esetén, minél több ügyben rendelkezésre álljon az úgynevezett "egyablakos" ügyintézés lehetősége.
Tisztában vagyok azzal, hogy az évek során nem volt minden tevékenység zökkenőmentes, és azzal is tisztában vagyok, hogy az Önök tevékenysége az állampolgárok irányába az egyik legszebb szolgálat, mely elhivatottságot és nagy-nagy türelmet igényel.
Az új kihívásoknak való megfelelés érdekében, a folyamatos megújuláshoz és fejlődéshez, a napi feladatok ellátásához mindannak a közel 4000 okmányirodai ügyintézőnek, tevékenységüket irányító körzetközponti jegyzőnek, valamennyi okmányirodai tevékenységet segítő, támogató kollégának sok sikert, további eredményes együttműködést kívánok.

Budapest, 2010. február 09.

Tisztelettel:

Dr. Ignácz István sk.


Bezárás