Nyomtatás

Fogalmak
Személyazonosító igazolvány


Személyazonosító igazolvány postázása

A kérelmet az állandó személyazonosító igazolvány kiadásával kell teljesíteni.

Az állandó személyazonosító igazolványt - a kérelmező választása szerint- postai úton kell továbbítani, vagy az okmányirodában kell átadni a kérelmező részére. Az okmányirodában kell átadni az állandó személyazonosító igazolványt, ha az eljárás során ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadására került sor.

A postai úton át nem vett állandó személyazonosító igazolványt a kérelmező személyesen veheti át az értesítési cím szerint illetékes okmányirodában.

A személyesen át nem vett állandó személyazonosító igazolványokat - az átvételre való felhívást követően - az okmányiroda a személyazonosító igazolvány kiállításától számított egy év elteltével megsemmisíti, és gondoskodik e ténynek a személyazonosító igazolvány nyilvántartáson való feltüntetéséről.

Bezárás