|
Központi Okmányiroda Cím: | 1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112. | Ügyfélfogadás: | Hétfő: | 8:00 - 20:00 | | Kedd: | 8:00 - 20:00 | | Szerda: | 8:00 - 20:00 | | Csütörtök: | 8:00 - 20:00 | | Péntek: | 8:00 - 20:00 | | Szombat: | 8:00 - 14:00 | | Vasárnap: | 8:00 - 14:00 | Telefon: | 1818 (magyar nyelvű menü 2-es gomb) | | Külföldről: +36 (1) 452-3622 | További információ E-közszolgáltatások Ügyfélközpontja Cím: | 1062 Budapest, Andrássy út 55. | Ügyfélfogadás: | Hétfő: | 8:00 - 16:00 | | Kedd: | 8:00 - 16:00 | | Szerda: | 8:00 - 16:00 | | Csütörtök: | 8:00 - 16:00 | | Péntek: | 8:00 - 13:30 | Telefon: | +36 (1) 273-4800 (Tájékoztatás okmányirodai elektronikus | | közszolgáltatásokról, az ügyfélkapu használatáról.) | További információ Erkölcsi bizonyítvány kiadás Cím: | 1097 Budapest, Vaskapu utca 30./A | Ügyfélfogadás: | Hétfő: | 8:00 - 15:00 | | Szerda: | 8:00 - 15:00 | | Péntek: | 8:00 - 12:00 | Telefon: | 1818 (magyar nyelvű menü 3-as gomb) | | Külföldről: +36 (1) 452-3622 | További információ Közúti közlekedési nyilvántartásTelefon: +36 (1) 219-4611 Tájékoztatás a közlekedési nyilvántartásokról (járműnyilvántartás, vezetői engedély nyilvántartás), és az ezekből igényelhető adatok köréről, az adatigénylés módjáról További információ Személyiadat- és lakcímnyilvántartás Telefon: | 1818 (magyar nyelvű menü 2-es gomb) | | Külföldről: +36 (1) 452-3622 | Tájékoztatás az igényelhető adatokról, a személyes adatok letiltásának módjáról, valamint a 2007. július 1-jét követően regisztrációs igazolással vagy tartózkodási kártyával ellátott, szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek nyilvántartásba vételének módjáról, a részükre kiállításra került személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány átvételének vagy leadásának módjáról. További információ
e-Public Services Information Centre 1062 Budapest, Andrássy út 55. By the following telephone number you can obtain detailed information on electronic public services available at the Document Service Centres and on use and creation of a personal Client Gate as well.
Phone: + (1) 273-4800Issuance of Certificate of no criminal record 1097 Budapest, Vaskapu utca 30./A
By the following telephone number you can obtain information on application procedure for a Certificate of no criminal record and on submitted applications.
Phone from Hungary: 1818 (English language menu) From abroad: +36 (1) 452-3622Road Traffic Register By the following telephone number you can obtain general information on the road traffic registers managed by the Central Office (vehicle registration, driving licence registration), as well as on the scope of data available from these registrations and on the application procedure.
Phone from Hungary: 1818 (English language menu) From abroad: +36 (1) 452-3622Document Service Centre (Front Office) 1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112. By calling the 1818 phone number from Hungary (blue number at local rates), which is the phone number of the government costumer information centre, you can obtain general and specific information on matters managed by the Document Service Centre (Front Office), where our colleagues are at clients’ service round the clock.
From abroad please call: +36 (1) 452-3622.
In office hours requests regarding specific matters are forwarded by the operators directly to colleagues of the Client Service Centre. Personal Data and Address Registration
You can obtain information on the following: the scope of personal data and address registration, the data provison available from it, the way of prohibition of personal data provision, registration procedure of citizens having the right for free movement and residence in Hungary and who have obtained a registration certificate and a residence card after the 1 of July 2007, the way of receipt or return of their official certificate containing the personal identifyer and the certified address.
Phone from Hungary: 1818 (English language menu) From abroad: +36 (1) 452-3622
Vezetői engedély
Vezetői engedély egészségi alkalmasság lejárta miatti cseréje
A vezetői engedélyének egészségi alkalmasság lejárta miatti cseréjéhez az alábbi okmányok bemutatása szükséges:
- érvényes személyazonosításra alkalmas okmány, amely lehet az alábbiak valamelyike:
- régi, könyv formátumú személyazonosító igazolvány, vagy
- új, kártyaformátumú személyazonosító igazolvány, vagy
- a személyazonosság igazolása tekintetében érvényes, új kártyaformátumú vezetői engedély vagy
- útlevél
- a személyazonosító jelet tartalmazó hatósági igazolványt,
- külföldi állampolgár esetében a magyarországi tartózkodás jogszerűségét, a „szokásos tartózkodási helyet” igazoló okmányt, harmadik ország állampolgára esetében az idegenrendészeti hatóság által kiadott tartózkodási jogot igazoló okmányt
A vezetői engedélyének egészségi alkalmasság lejárta miatti cseréje során az alábbi okmányokat kell leadnia az ügyintézőnél:
- az egészségügyi alkalmasságot igazoló orvosi véleményt,
- a pályaalkalmassági minősítésről szóló határozatot, igazolást /ez nem minden esetben szükséges, lásd: erre vonatkozó külön tájékoztatót, illetve az ügyintéző tájékoztatja Önt/
- a vezetői engedély kiállításának megfelelő illeték megfizetését tanúsító igazolást
- Nyilatkozat nyomtatvány (az ügyintéző bocsátja rendelkezésére)
- a birtokában lévő vezetői engedélyt, járművezetői engedélyt, járművezetői igazolványt.
Amennyiben rendelkezik nemzeti kategóriára érvényesített járművezetésre jogosító okmánnyal, a vezetői engedély kiadására, cseréjére, pótlására irányuló eljárás során a közlekedési igazgatási hatóság a régi okmány bevonása mellett annak megfelelő nemzeti kategóriára is érvényesíti a vezetői engedélyt. Az eljárásban az Ön erre vonatkozó nyilatkozatát minden esetben be kell szerezni.
Az eljárás során Önről az ügyintéző fényképfelvételt készít, a bemutatott és leadott okmányok alapján dönt a vezetői engedély kiadásáról és számítógépes program segítségével elkészíti az adatlapot járművezetésre jogosító okmány kérelemhez.
Kérjük, hogy ezen adatlapot gondosan tanulmányozza át, ellenőrizze adatai helyességét, mert vezetői engedélye azokat fogja tartalmazni!
A vezetői engedély központi kiállítású okmány. A járművezető kérelme alapján a vezetői engedély kiállítását az okmányirodai ügyintéző, az adatfelvételezést követően informatikai úton, gyakorlatilag azonnal kezdeményezi.
A gyártás kezdeményezését követően a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala a megszemélyesített vezetői engedélyt postázza az Ön által megadott lakcímre. Az elkészült vezetői engedély az okmányirodában is átvehető személyesen, vagy képviselője útján. Ez utóbbi esetben csatolni kell a meghatalmazásról, vagy megbízásról szóló, teljes bizonyító erővel rendelkező magánokiratot, vagy közokiratot.
A vezetői engedély cseréje esetén az új vezetői engedély kézhezvételét követő nyolc napon belül a lecserélt vezetői engedélyt a közlekedési igazgatási hatóságnál le kell adnia.
Tájékoztatjuk, hogy a vezetői engedély cseréjére irányuló eljárás kezdeményezését követően a Magyar Köztársaság területén járművezetési jogosultság igazolására alkalmas az együttesen bemutatott, az adott kategória tekintetében lejárt érvényességű vezetői engedély és a közlekedési igazgatási hatóság által a kérelemről elektronikus úton kiállított adatlap, az új vezetői engedély kiadásáig, de legfeljebb a kérelem benyújtásától számított 60 napig.
Rendkívül indokolt esetben - így különösen halaszthatatlan külföldre utazás esetén -, amennyiben a vezetői engedély cseréjére, pótlására irányuló kérelmet a Hivatalnál (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Központi Okmányirodájában) nyújtották be, a vezetői engedély soron kívül kiadható.
|
|
 | ÜGYFÉLSZOLGÁLATOK |
|
Központi Okmányiroda
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
|
E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja
Telefon: +36 (1) 273-4800
|
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
|
Közúti közlekedési
nyilvántartás
Telefon: +36 (1) 299-7206
|
Személyiadat- és lakcímnyilvántartás
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
|





|
|