Az ügyfélközpontú közigazgatás, a  szolgáltató állam kialakításának egyik legfontosabb eleme az elektronikus  ügyintézés, és az ezt támogató rendszerek kiépítése. A felhasználói igény az  ún. "egyablakos" ügykezelés megvalósításában fogalmazódott meg, mely  szerint az állampolgár vagy a vállalkozás képviselője egyetlen helyen tudja  elintézni az ügyét.
Az EU definiálta a 20 leginkább keresett közigazgatási szolgáltatást. Ezek  közül akkor 5 szolgáltatás a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási  Hivatal hatáskörébe tartozott (2007. január 1.-től Közigazgatási és  Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala):
  - Útlevéligénylés és útlevéllel kapcsolatos egyéb       ügyintézés;
 
  - Gépjárművezetői engedély ügyintézés;
 
  - Járműnyilvántartás ügyintézés, járműigazgatás;
 
  - Lakcímváltozás bejelentése
 
  - Anyakönyvi ügyekkel kapcsolatos informatikai       feladatok
 
Magyarországon 2001-2004 között  került kialakításra az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat, 2002-ben a  Kormányzati Portál (https://magyarorszag.hu/),  melynek tartalmát és szerkezetét többször, - a szolgáltatásoknak megfelelően -  korszerűsítették, legutóbb 2010. márciusában. Megjelenésében, funkciójában és  szerkezetileg is új Kormányzati Portál került kialakításra, melynek célja, hogy  az oldal egyszerűbb, áttekinthetőbb formában biztosítsa az elektronikus  ügyintézés lehetőségét.
  
  A Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal 2002-ben  indította el az Interneten keresztül történő közigazgatási ügyintézést támogató  informatikai fejlesztéseket. Ennek kerete az Internetes Közigazgatási  Szolgáltató Rendszer (továbbiakban: XR), amely jelentős lépés volt az  okmányirodák és az ügyfelek internetes kapcsolatának megvalósulásához. A  gyorsabb, korszerűbb kiszolgálás lehetőségének nyújtásával mind az ügyfél, mind  a hatósági eljárás terhein könnyítve, egyszerűsíti az adminisztrációt. A  Hivatal, mint szolgáltatásszervező felelős az alkalmazások működéséért,  fejlesztéséért.