Kattintson és Rendelkezzen!

A Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás igénybevételének módja


Az Rendelkezési Nyilvántartás önkéntesen vehető igénybe, amelynek során elsőként alaprendelkezést kell tenni, további rendelkezések (például meghatalmazások) ezt követően tehetők.

Mi az az alaprendelkezés?

Az alaprendelkezés tulajdonképpen egy nyilatkozat  melyben a felhasználó meghatározhatja, hogy engedélyezi-e hivatalos ügyintézései során az internetes  vagy telefonos ügyintézést és meghatározhatja a hivatalos ügyekben kapcsolattartásra használható elektronikus és postai adatait.  Itt lehet rögzíteni a hivatalos kapcsolattartásra szolgáló elektronikus levelezési címet, telefonszámot, SMS, telefax és postai elérhetőségeket is.

Rendelkezés az alábbi módokon tehető:

  • személyesen: az ország valamennyi kormányablak és okmányirodai ügyfélszolgálatán, a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain illetve a 40 postai Agora ponton ahol alaprendelkezést és további rendelkezéseket is lehet tenni.
    Az ügyintézéshez érvényes személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány vagy vezetői engedély vagy útlevél) bemutatása szükséges.
  • elektronikus úton: ha az ügyfél rendelkezik Ügyfélkapuval vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással (továbbiakban: Telefonos Azonosítás) amelyeket  a Rendelkezési Nyilvántartás felületén az azonosítás során a Központi Azonosítási Ügynök használ. A szolgáltatás on-line felületén az alaprendelkezés beállításai után,  további rendelkezéseket is lehet tenni. A Rendelkezési Nyilvántartás elérhető az alábbi gombra kattintva:

    Rendelkezési Nyilvántartás

  • telefonon: az ügyfél rendelkezést (például meghatalmazást) tud tenni  a Kormányzati Ügyfélvonal  (1818 – 4.1-es menüpont) munkatársainak közreműködésével is Telefonos Azonosítást követően.

Fontos tudnivaló, hogy rendelkezést kizárólag 18 év feletti természetes személyek tehetnek.