Ügyfélkapu regisztráció

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Jogosultak köre

Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, aki

  • a személyi adat és lakcímnyilvántartásban;
  • a központi idegenrendészeti nyilvántartásban, vagy
  • az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában szerepel
Hol intézhető

Ügyfélkapu nyitható

Szükséges iratok

Az ügyfélkapu regisztrációhoz be kell mutatni:

  • magyar állampolgárok esetében:
    • személyazonosításra alkalmas érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél)
  • EGT állampolgárok esetében:
    • EGT-s személyazonosító igazolványt vagy útlevelet
  • EGT országon kívüli külföldiek esetén:
    • útlevelet
Költségek

Az első ügyfélkapu létesítése ingyenes.

Amennyiben az újabb ügyfélkapu igénylése egy hivatali kapuval rendelkező, vagy azt létesíteni kívánó szervezet hivatali kapujának működtetéséhez, a hivatali kaput létesítő szervezet igazolásával és az ennek megfelelő elektronikus levélcímmel történik, úgy az díjmentesen létesíthető.

További ügyfélkapu létesítésének díja 3000 forint.

További információ
1818
Ügyintézési idő

A regisztráció – a jogszabályban előírt azonosítás és ellenőrzés sikeressége esetén – azonnal megtörténik.

Sikeres regisztráció esetén:

  • a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető.
Elektronikus ügyintézés

Ügyfélkapu regisztráció elektronikusan intézhető

  • 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolványhoz rendelten, a ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen az okmányszám, valamint a regisztrációs kód megadását követően.
Fogalmak
Ügyfélkapu
Gyakran ismételt kérdések
Milyen szolgáltatásokat lehet igénybe venni az Ügyfélkapun keresztül?
Személyesen meg kell-e jelenni az ügyfélkapu nyitásához?
Mi a teendő az e-mailben kapott egyszer használható aktiváló kóddal?
Mennyi ideig érvényes az ügyfélkapu?
Mi a teendő, ha a regisztrációt követően változás következik be a személyazonosító adatokban?
Mi a teendő, ha a regisztrációs eljárást követően az elektronikus levélcímben következik be változás?
Hogyan változtatható meg a jelszó?
Mi a teendő, ha elfelejtettem a jelszavamat?
Hogy ellenőrizhetem, hogy meddig érvényes az ügyfélkapu jelszavam?
Mit csináljak, ha lejárt a jelszavam?
Lehetőség van-e több személyes ügyfélkapu nyitására?
Jogszabályok
  • 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 83/2012. (IV.21.) Korm. rendelet a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról
  • 84/2012. (IV.21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről
  • 85/2012. (IV.21.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.