Ügyfélkapu regisztráció

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Jogosultak köre

Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

Hol intézhető

Ügyfélkapu nyitható

Szükséges iratok

Az ügyfélkapu regisztrációhoz be kell mutatni:

  • magyar állampolgárok esetében:
    • személyazonosításra alkalmas érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél)
  • EGT állampolgárok esetében:
    • EGT-s személyazonosító igazolványt vagy útlevelet
  • EGT országon kívüli külföldiek esetén:
    • útlevelet
Költségek

Az első ügyfélkapu létesítése ingyenes.

További ügyfélkapu létesítésének díja 3000 forint.

További információ
1818
Ügyintézési idő

Személyesen kezdeményezett sikeres regisztráció esetén:

  • a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető
  • a www.magyarorszag.hu portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére, ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek

Elektronikusan történő regisztráció esetén:

  • az ideiglenes ügyfélkaput a regisztrációtól számított 30 napon belül véglegesíteni szükséges bármely okmányirodában, Kormányablakban, vagy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatainál
  • elektronikus aláírással történő regisztráció esetén az ügyfélkapu szolgáltatásai a jelszó képzését követően azonnal elérhetők.
Érdemes tudni

Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím és egyedi felhasználói név megadása szükséges.

Az aktiválás során a felhasználónak meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat).

A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető.

Az ügyfélkapu határozatlan ideig érvényes.

A www.magyarorszag.hu portál elfelejtett jelszó funkciójával új egyszer használatos aktiváló kódot lehet igényelni, mely 5 napig érvényes.

Lehetőség van ügyfélkapun keresztül az ún. „proaktív szolgáltatás” igénybevételére, mely során 3 alkalommal (2 hónappal /útlevél esetén 6 hónappal/, 1 hónappal, majd a lejárat napján értesítést kap az ügyfélkapu nyilvántartásban szereplő e-mail címére, okmányai érvényességi idejének lejártáról. A szolgáltatás a következő okmányokra terjed ki: a kártya formátumú személyazonosító igazolvány, a kártya formátumú vezetői engedély, az útlevél, valamint a gépjármű forgalmi engedély.

Elektronikus ügyintézés

Ügyfélkapu regisztráció elektronikusan intézhető a www.magyarorszag.hu portálon keresztül:

  • a fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással rendelkező személy esetén elektronikus nyomtatvány kitöltésével
  • fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással nem rendelkező személy ideiglenesen nyithat ügyfélkaput a Regisztrációs adatlap kitöltésével, melynek érvényessége 30 nap.  Véglegesítéséhez személyes megjelenés szükséges bármelyik okmányirodában, Kormányablakban, vagy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatain.
Letölthető anyagok

Az ügyhöz formanyomtatvány nem tartozik.

Fogalmak
Ügyfélkapu
XR
Gyakran ismételt kérdések
Milyen szolgáltatásokat lehet igénybe venni az Ügyfélkapun keresztül?
Személyesen meg kell-e jelenni az ügyfélkapu nyitásához?
Melyek az ügyfélkapu által elfogadott elektronikus tanúsítványok/ aláírások?
Mi a teendő az e-mailben kapott egyszer használható aktiváló kóddal?
Mennyi ideig érvényes az ügyfélkapu?
Mi a teendő, ha a regisztrációt követően változás következik be a személyazonosító adatokban?
Mi a teendő, ha a regisztrációs eljárást követően az elektronikus levélcímben következik be változás?
Hogyan változtatható meg a jelszó?
Mi a teendő, ha elfelejtettem a jelszavamat?
Hogy ellenőrizhetem, hogy meddig érvényes az ügyfélkapu jelszavam?
Mit csináljak, ha lejárt a jelszavam?
Mikor törlődnek a regisztrációs eljárás során rögzített adataim?
Hogyan szüntethetem meg az ügyfélkapumat?
Lehetőség van-e több személyes ügyfélkapu nyitására?
Jogszabályok
  • 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 83/2012. (IV.21.) Korm. rendelet a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról
  • 84/2012. (IV.21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről
  • 85/2012. (IV.21.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályairól

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.