Ügyfélkapu regisztráció

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Jogosultak köre

Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, aki

  • a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban;
  • a központi idegenrendészeti nyilvántartásban, vagy
  • az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásában szerepel
Hol intézhető

Ügyfélkapu nyitható

Szükséges iratok

A személyes ügyfélkapu regisztrációhoz be kell mutatni:

  • magyar állampolgárok esetében:
    • személyazonosság igazolására alkalmas érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél)
  • EGT állampolgárok esetében:
    • EGT-s személyazonosító igazolványt vagy útlevelet
  • EGT országon kívüli külföldiek esetén:
    • útlevelet

A videotechnológián keresztül történő azonosítási szolgáltatás igénybevételével történő ügyfélkapu regisztrációhoz magyar, érvényes személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványt (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély) kell bemutatni.

Költségek

Az ügyfélkapu létesítése ingyenes.

Az ügyfélkapu, mint a Kormány által kötelezően biztosítandó elektronikus azonosítás szolgáltatás minden esetben – vagyis a felhasználó által létesíteni kívánt ügyfélkapuk számától függetlenül – díjmentes.

További információ
1818   (Külföldről: +36-1-550-1858)
1818@1818.hu

 

Ügyintézési idő

A regisztráció – a jogszabályban előírt azonosítás és ellenőrzés sikeressége esetén – azonnal megtörténik.

Sikeres regisztráció esetén:

  • a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető.
Elektronikus ügyintézés

Ügyfélkapu regisztráció elektronikusan intézhető

  • 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes állandó személyazonosító igazolványhoz rendelten, az ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen az okmányszám, valamint a regisztrációs kód megadását követően.
  • Videotechnológián keresztül történő azonosítási szolgáltatás igénybevételével. a https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal oldalon az Ügyfélkapu menüpontban. Az ügyintézésre bármely magyar, érvényes személyazonosság igazolására alkalmas okmánnyal rendelkező állampolgár jogosult.
Fogalmak
Ügyfélkapu
Ügyfélkapu+
Gyakran ismételt kérdések
Milyen szolgáltatásokat lehet igénybe venni az Ügyfélkapun keresztül?
Személyesen meg kell-e jelenni az ügyfélkapu nyitásához?
Melyek az ügyfélkapu által elfogadott elektronikus tanúsítványok/ aláírások?
Mi a teendő az e-mailben kapott egyszer használható aktiváló kóddal?
Mennyi ideig érvényes az ügyfélkapu?
Mi a teendő, ha a regisztrációt követően változás következik be a személyazonosító adatokban?
Mi a teendő, ha a regisztrációs eljárást követően az elektronikus levélcímben következik be változás?
Hogyan változtatható meg a jelszó?
Mi a teendő, ha elfelejtettem a jelszavamat?
Hogy ellenőrizhetem, hogy meddig érvényes az ügyfélkapu jelszavam?
Mit csináljak, ha lejárt a jelszavam?
Lehetőség van-e több személyes ügyfélkapu nyitására?
Jogszabályok
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
  • 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 451/2016 (XII.19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól
  • 84/2012. (IV.21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.