Okmányiroda- és Kormányablak kereső
FIGYELEM!
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy egyes kormányablakok és okmányirodák ügyfélfogadási rendje
2014. december 1-től módosul. Kérjük, olvassa el bővebb tájékoztatónkat.

FIGYELEM!
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy megkezdődött az országosan egységes kormányzati ügyfélszolgálati hálózat kialakítása, amely számos okmányirodai ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendjét, működését is érinti. A zavartalan ügyintézés érdekében kérjük, olvassa el bővebb tájékoztatónkat.

Az okmányirodák
  • a megyei kormányhivatalok járási hivatalainak részeként, illetve a fővárosi kormányhivatal kerületi hivatalainak részeként működnek,
  • kivétel a Személyes Ügyfélszolálat, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala működtet.

A lakó- vagy tartózkodási hely szerint illetékes járási hivatal bármely okmányirodai kirendeltségénél intézhetők

  • a lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyek

Az ország bármely okmányirodájában intézhetőek

  • a személyazonosító igazolvánnyal,
  • az útlevéllel,
  • a vezetői engedéllyel kapcsolatos kérelemre induló,
  • a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával,
  • a gépjárműokmányokkal kapcsolatos kérelemre induló ügyek,
  • az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének és megszüntetésének bejelentése
  • az egyéni vállalkozói igazolvány kiadásával kapcsolatos ügyek.

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmüket, hogy az egyéni vállalkozással összefüggő egyéb ügyek (pl. adatváltozás bejelentése, szünetelés bejelentése) kizárólag elektronikus úton intézhetőek, melyről az Ügyintézés / Egyéni vállalkozás pont alatt található részletes tájékoztatás!

A kormányablakok

  • a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási (fővárosi kerületi) hivatalainak részeként integrált ügyfélszolgálatok, kormányablakok működnek,

A kormányablakokban intézhetők

Okmányiroda- és Kormányablak kereső alkalmazás indítása