Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala


Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Ugrás a menüre

Már a NAV-nál is igényelhető elektronikus meghatalmazás-tételi lehetőség
2016. július 14.
Július elejétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal megyei és fővárosi igazgatóságain is lehet regisztrálni a Rendelkezési Nyilvántartásba, amelynek segítségével jelenleg is több mint 90 közigazgatási ügytípus elintézésére adhatóak elektronikus meghatalmazások, méghozzá tanúk és papírok nélkül.
 

Folyamatosan bővülnek a magyar állampolgárok elektronikus ügyintézési lehetőségei; legutóbb a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) által kifejlesztett Rendelkezési Nyilvántartással kapcsolatban jelentek meg újdonságok. Ez sok mindenkinek jó hír lehet, a szolgáltatásnak köszönhetően ugyanis tanúk és papíralapú formanyomtatványok nélkül készíthetőek meghatalmazások a kekkh.gov.hu/rendelkezes oldalon, telefonos azonosító birtokában az ingyenesen hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon, valamint az okmányirodai- és kormányablak-ügyfélszolgálatokon is.

A Rendelkezési Nyilvántartásra eddig az okmányirodák és kormányablakok személyes ügyfélszolgálatain, illetve ügyfélkapus vagy telefonos azonosító segítségével online lehetett regisztrálni; július elejétől mindez a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 19 megyei és 5 fővárosi igazgatóságán is megtehető. Itt ráadásul Ügyfélkapu-azonosító igénylésére is mód van, így egy egyszeri személyes megjelenést követően több mint 90 hivatali ügy elintézésére adhatunk akár az interneten is meghatalmazásokat családtagjainknak, barátainknak, vagy éppen kollégáinknak. A Rendelkezési Nyilvántartás előnyeit ráadásul már több mint 400 ezer egyéni vállalkozó is élvezheti: már 7 vállalkozással kapcsolatos ügytípusban, többek közt a tevékenység megkezdésének bejelentése esetén is készíthetőek maghatalmazások. Továbbá rendelkezéseket lekérdező szervként csatlakozott a Rendelkezési Nyilvántartáshoz a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) is.

„Fontos lépés a NAV csatlakozása a Rendelkezési Nyilvántartáshoz, az egyes hivatalok közti együttműködés ugyanis elengedhetetlen egy korszerű, a digitalizációban rejlő lehetőségeket kihasználó, az állampolgárok életét jelentősen megkönnyítő közigazgatás megteremtéséhez” – hangzott el a KEKKH sajtó-háttérbeszélgetésén.


Vissza
Kapcsolat
GYIK
Elérhetőségek
Oldaltérkép
Vissza az oldal tetejére
Vissza a nyitólapra
Vissza a www.kekkh.gov.hu-ra