Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Adatszolgáltatás az úti okmányok nyilvántartásból
Jogosultak köre

Adat szolgáltatható az adatfelhasználás céljának és jogalapjának igazolása esetén

  • természetes személy
  • jogi személy
  • jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet részére

az alábbi adatokról:

  • érintett személy rendelkezik-e érvényes úti okmánnyal
  • adott úti okmány birtokosának mi a családi és az utóneve, továbbá mi a születési családi és utóneve
  • adott úti okmány elveszetésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének, illetve megkerülésének tényéről
  • törvény illetve az érintett hozzájárulása alapján az adat kezelésére jogosult adatszolgáltatást kérhet az érintett arcképmásáról és saját kezű aláírásáról is, azonban ezen adatokat a személyazonosítást követően haladéktalanul törölni kell, kivéve, ha az érintett a további adatkezeléshez hozzájárult, vagy azt törvény lehetővé teszi.

A felhasználás céljának és jogalapjának igazolása nélkül is teljesíthető adatszolgáltatás az úti okmány okmányazonosítóját megjelölő kérelmező részére az úti okmány:

  • kiadásáról
  • cseréjéről
  • visszavonásáról
  • érvényességének tényéről
  • elvesztésének tényéről
  • eltulajdonításának tényéről
  • megsemmisülésének tényéről
  • találásának tényéről
  • megkerülésének tényéről
Hol intézhető

A magánútlevélre, szolgálati útlevélre és hajós szolgálati útlevélre vonatkozó adatszolgáltatás iránti kérelem benyújtható:

  • postai úton az alábbi címre:

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Okmányfelügyeleti Főosztály
1476 Budapest, Pf.: 281.

  • személyesen:

bármelyik járási hivatalban, valamint a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán (Budapest, XIII. kerület Visegrádi u. 110-112.)

Szükséges iratok

Az adatszolgáltatás iránti eljárás kérelemre indul:

Az adatszolgáltatás iránti kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani, ha a kérelmező nem a saját adataira vonatkozó adatszolgáltatás iránti kérelmet nyújt be, vagy ha a kérelmező a saját adataira vonatkozó adatszolgáltatás keretében hatósági bizonyítvány kiállítását kéri. A formanyomtatvány az alábbi linkre kattintva letölthető.

Költségek

Főszabály szerint az adatszolgáltatásért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.

  • Ingyenes az adatszolgáltatás, ha
    • a kérelmező saját, az útlevélhatóság által nyilvántartott adatáról kér adatszolgáltatást nem hatósági bizonyítvány formájában
    • a törvényes képviselő a kiskorúra, a gyám a gyámoltra, a gondnok a gondnokoltra vonatkozóan kér adatszolgáltatást az útlevélhatóság által nyilvántartott adatokról nem hatósági bizonyítvány formájában
  • 2000 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni azért az adatért, hogy
    • az érintett személy rendelkezik-e érvényes úti okmánnyal
    • az úti okmány birtokosának családi és utónevéről
      (leánykori családi és utónevéről is)
    • az úti okmány elvesztésének, ellopásának, megsemmisülésének, illetőleg megkerülésének tényéről
  • 2750 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni:
    • az útlevélhatóság által nyilvántartott bármely, saját adatra vonatkozó hatósági bizonyítvány kiállításáért
    • az érintett személy arcképmásáról, vagy saját kezű aláírásáról szolgáltatott adatért.

A szolgáltatás díját akkor is meg kell fizetni, ha

  • az adatszolgáltatás sikertelen (a keresett személy vagy az úti okmány adatai az igénylő által megadott ismérvek alapján a nyilvántartásban nem találhatóak)
  • az adatszolgáltatásban közölt személyi adatok, illetőleg úti okmány adatok megegyeznek az igénylő által ismert adatokkal
  • az elkészült szolgáltatást az igénylő felhívás ellenére sem vette át
Ügyintézési idő

Ha az adatszolgáltatás iránti kérelemben hatósági bizonyítvány kiállítását nem kérik, az adatszolgáltatás ügyintézési határideje a kérelem beérkezését követő naptól számított 20 nap. Amennyiben az adatszolgáltatás iráni kérelemben hatósági bizonyítvány kiállítását kérik, a hatósági bizonyítványt a kérelem előterjesztésétől számított 10 napon belül kell kiadni.

Elektronikus ügyintézés

A kérelem elektronikus úton történő benyújtására nincs lehetőség.

Letölthető anyagok

Az adatszolgáltatás iránti kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani, ha a kérelmező nem a saját adataira vonatkozó adatszolgáltatás iránti kérelmet nyújt be, vagy ha a kérelmező a saját adataira vonatkozó adatszolgáltatás keretében hatósági bizonyítvány kiállítását kéri. A formanyomtatvány az alábbi linkre kattintva letölthető.

Jogszabályok
  • 2011. évi CXII. törvény Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 1992. évi LXVI törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
  • 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
  • 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 16/2007. (III. 13.) IRM-MeHVM rendelet a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásából teljesített adatszolgáltatásokért, valamint a kapcsolatfelvétel céljából való megkeresésért, illetőleg értesítésért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról
  • 1999. évi LXXXIV. törvény a közúti közlekedési nyilvántartásról
  • 54/1999. (XII. 25.) BM rendelet a közúti közlekedési nyilvántartásból teljesített adatszolgáltatás díjáról
  • 56/1999. (XII. 28.) BM rendelet a közúti közlekedési nyilvántartás működéséről és az adatszolgáltatás rendjéről

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.